את נמצאת ב"מרוץ החיים" להספיק , לעבוד, לעשות , לנצל כל דקה , את מרגישה שלא נשאר זמן לתחזוקת הגוף והנפש זמן שהוא רק בשבילך  .

את מכירה את חשיבותה של הפעילות הגופנית למראה גופך ובריאותך , אך אין לך זמן וחשק לפעילות שנראית לך כדבר קשה ומעיק . חשוב שתדעי מחקרים רבים מראים כי גם פעילות מתונה וקצרה על בסיס קבוע תביא שיפור משמעותי לבריאותך וגיזרתך . עליי לציין שמאמר זה נכתב עקב בקשות רבות של נשים שמעידות על כך כי הן עסוקות ואין להן זמן לפעילות גופנית .

בנות יקרות ריכזתי עבורכן מספר עצות וטיפים שיעזרו לכן

 

  1. מודעות והתחייבות – רשמי על גבי נייר כי את חייבת כלפי משפחתך , סביבתך ועצמך להיות בריאה ולהראות טוב כמה שתוכלי . שימי דף זה בארנק או יומן וזכרי כי רשמת לך "כתב התחייבות" לפעילות גופנית יומית , זהו שלב חשוב במעבר לאורך חיים בריא .
  2. פיצול הפעילות במשך היום – הפעילות אינה חייבת להתבצע כיחידה אחת , העסוקות שבינינו יוכלו לפצל את זמני הפעילות הגופנית ולזכות בתוצאה לא פחותה , כן הליכה רצופה של קילומטר שווה בערכה הקלורי לשני צעידות קטנות של חצי קילומטר
  3. תכנון מראש – בימים עמוסים סביר להניח שלא תצליחי לפנות זמן לעסוק בפעילות בצורה ספונטנית תוכלי לקבוע אימון עם מאמן אישי ולהתייחס לפגישה כפגישה חשובה שלא ניתן להזיז או לדחות , בסופו של דבר מדובר בגוף שלך ( אפשר גם חברה )
  4. אל תגידי " הכל או לא כלום " – קורה שיום מסוים העומס כה גדול עד שלא הצלחת להקדיש זמן לעיסוק בפעילות גופנית לא נורא זכרי – מחר יהיה יום חדש ובו תהיה הזדמנות נוספת להמשיך לעסוק בפעילות גופנית
  5. אל תאמרי "מיום ראשון" – סדר היום הצפוף , הרגלים ישנים , עצלות ועוד יביאו אותך למסקנה להתחיל פעילות גופנית מיום ראשון. לא עוד!!! מעכשיו את מתחילה את המסלול החדש והבריא של חייך בלי תירוצים וללא דחייה מעכשיו!!!
  6. שמרי על פרופורציה – יציאה משיגרה כגון : נופש , מחלה הם חלק בלתי נפרד מהחיים .קבלי זאת בהבנה עלינו לקחת זאת בחשבון כאשר מדברים על אורך חיים בריא שמרי על פרופורציה המשיכי בדרכך וחזרי להתאמן בהדרגה
  7. תהיי אמיתית – בחרי בפעילות שמסווה לך הנאה ומתאימה לכישורייך על מנת שתוכלי להתמיד בה לאורך זמן
  8. נצלי את זמנך הפנוי – סופי שבוע , חגים וחופשות הם סיבה טובה לצעידה ממושכת או טיול רגלי מהנה
  9. השתדלי להיות פעילה במשך היום – נצלי את הסביבה הטבעית שלך למשל מדרגות במקום מעלית , להחנות את הרכב קצת יותר רחוק ממקום היעד , היפגשי עם חברה להליכה במקום שיחת טלפון , תפתחי תחביב שיגרום לך להיות פעילה כמו ריקוד וכדומה

לסיכום : המפתח להצלחה ולכרטיס כניסתך לאורח חיים בריא נמצא בידייך … כן ישום עקרונות הכושר הגופני מצריך ממך מחויבות אישית גבוה , מודעות , רצון והתמדה , אך לאחר שתתחילי , תציבי לעצמך אתגרים ותתמידי תביני כמה זה היה כדאי בריאות , הרגשה כללית טובה יותר , מראה אסטטי של הגוף וכדומה לא יאחרו לבוא

בהצלחה בדרכך החדשה